Чи зобов'язана компанія, яка використовує естонський податок на прибуток підприємств, готувати документацію з трансфертного ціноутворення? Це питання може виникнути після аналізу нормативних актів щодо одноразового податку на прибуток підприємств. Положення Розділу 6b Закону про податок на прибуток підприємств під назвою "Єдиний податок на прибуток підприємств" вичерпно та всебічно регулюють предмет оподаткування, об'єкт оподаткування, базу оподаткування, ставки податку, а також умови та терміни сплати одноразової суми. Тому можна зробити висновок, що він повністю регулює всі структурні елементи податку. У такій ситуації можна також зробити висновок, що раціональний законодавець виключив посилання на інші положення Закону щодо естонського податку на прибуток підприємств, якщо положення Розділу 6b прямо не посилаються на них. Однак, нормативні акти щодо естонського податку на прибуток підприємств не посилаються на положення щодо документації з трансфертного ціноутворення (статті 11k–11t Закону про податок на прибуток підприємств). Крім того, законодавець зазначив, що суб'єкти господарювання, які сплачують одноразовий податок на прибуток підприємств, не підлягають оподаткуванню відповідно до принципів, зазначених у статті 11k.19, статті 24b, статті 24ca та статті 24d Закону.
Однак податкові органи не погоджуються з цією позицією. Вони стверджують, що суб'єкт господарювання, який отримує вигоду від податку на прибуток підприємств Естонії, повинен відповідати певним умовам, зокрема, що менше 50% операційного доходу, отриманого за попередній податковий рік, може надходити від операцій з пов'язаними особами у значенні статті 11a, параграфа 1, пункту 4 – якщо ці операції не створюють жодної економічної доданої вартості або якщо ця вартість є незначною. Виконання цієї умови зобов'язує платника податків контролювати операції з пов'язаними особами. Крім того, положення Закону прямо не виключають застосування правил трансфертного ціноутворення компаніями, що підлягають оподаткуванню за єдиною ставкою. Не повинно бути сумнівів, що в операціях між пов'язаними особами форма оподаткування доходів цих осіб не може виключати застосування загальних положень (стаття 11k – стаття 11t) без прямого застереження податкового законодавця. Таке пряме застереження відсутнє в положеннях Розділу 6b Закону про податок на прибуток підприємств.
Незважаючи на сумніви, що виникають через систематичне тлумачення положень Закону про податок на прибуток підприємств, слід розуміти намір законодавця в розглянутих положеннях. Цей намір не полягає у виключенні обов'язку документувати трансфертне ціноутворення для платників податків, які підлягають паушальному оподаткуванню корпоративного прибутку. Щоб відповісти на питання, поставлене на початку, компанія, яка використовує естонський податок на прибуток підприємств, зобов'язана готувати документацію щодо трансфертного ціноутворення, як і будь-яка інша організація, що відповідає законодавчим вимогам.
