Не секрет, що з отриманих дивідендів необхідно сплачувати 19% податку на прибуток. Якщо акціонери компанії, яка виплачує дивіденди, є платниками податку на прибуток підприємств, можна скористатися звільненням від сплати дивідендів або звільненням для холдингової компанії. Акціонер, який є фізичною особою, не отримає вигоди від цього звільнення. Однак, що робити, якщо вимога акціонера до компанії щодо виплати дивідендів буде передана сімейному фонду? Чи отримає фонд також вигоду від звільнення від оподаткування в цьому відношенні? Ці сумніви призвели до податкового тлумачення та рішення Регіонального адміністративного суду у Варшаві (номер справи III SA/Wa 1545/24).
У своїй позиції заявник, генеральний партнер у командитному акціонерному товаристві, стверджував, що податок сплачується з виплачених дивідендів. Таким чином, оскільки дивіденди будуть виплачені не фізичній особі, а сімейному фонду, застосовуватимуться правила, що звільняють сімейний фонд від податку на прибуток. Крім того, оскільки дивіденди не будуть виплачені фізичній особі, фізична особа не буде зобов'язана сплачувати податок, оскільки вона не отримає жодного доходу. Відповідно до статті 11, розділу 1 Закону про податок на доходи фізичних осіб від 26 липня 1991 року, нереалізовані дебіторські заборгованості за дивідендами не є доходом.
Як Директор Національної податкової адміністрації, так і Воєводський адміністративний суд у Варшаві, який розглядав апеляцію на негативне податкове рішення, не погодилися з викладеною позицією. Вони зазначили, що платником податків є суб'єкт, який має право на отримання дивідендів, яким завжди є партнер. Хоча вказівки партнера щодо переказу дебіторської заборгованості мають цивільно-правові наслідки, вони не можуть впливати на податкові зобов'язання. У цьому випадку платник податків залишається фізичною особою. Він буде відповідальним за податок, навіть якщо дивіденди будуть виплачені на рахунок іншого суб'єкта – сімейного фонду. Також було наголошено, що ця ситуація виникає на розсуд партнера. Її податкові наслідки будуть такими ж, як і в ситуації, коли партнер отримує дивіденди, а потім перераховує їх сімейному фонду. Це також узгоджується з касовим методом розрахунку податку (податок розраховується при отриманні доходу). Моментом оподаткування вважається момент виплати дивідендів, тобто момент отримання доходу. Тому немає обов'язку сплачувати податок на прибуток з доходу, який не був отриманий.
Хоча сімейний фонд є засобом концентрації активів та їх розподілу між правомочними особами, положення чітко вказують на те, що він не має на меті обійти податкове законодавство. Представлені рішення підтверджують, що перекласти податкові зобов'язання з фізичної особи на сімейний фонд буде неможливо. Дії, вжиті для досягнення цієї мети, можуть бути ефективними згідно з цивільним законодавством, але вони не призведуть до передбачуваних податкових наслідків. Рішення не є остаточним.
Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.
Правовий статус станом на 5 травня 2025 року.
автор/редактор серії:Будьте першими, хто отримає наші статті та юридичні сповіщення прямо у вашу поштову скриньку! Підпишіться на нашу розсилку, перейшовши за посиланням, або зв’яжіться з нами за адресою social@kglegal.pl,щоб персоналізувати свій контент.
