Згідно зі статтею 41, розділом 1 Закону про ПДВ, стандартна ставка цього податку становить 22%. Хоча ніхто в Польщі не сплачував цю ставку з 2011 року, її було «тимчасово» підвищено до 23%. Однак є випадки, коли ПДВ взагалі не сплачується. Рахунки-фактури в розділі ставок можуть містити такі записи, як 0%, zw. або, наприклад, . Спільною рисою цих записів є те, що ПДВ не нараховується. Однак вони відрізняються для цілей податкового розрахунку та не можуть використовуватися як взаємозамінні.
0% ставка
Ця ставка може застосовуватися у ситуаціях, зазначених у Законі про ПДВ та в Постанові Міністра фінансів про знижені ставки податку на товари та послуги від 9 грудня 2023 року (Збірник законів за 2023 рік, поз. 2670, зі змінами).
У нормативних актах визначено конкретні товари та послуги, на які поширюється нульова ставка. Незалежно від галузі, ця ставка застосовується до експорту та поставок товарів у межах Співтовариства. Ставка «0» не означає, що товари/послуги звільнені від ПДВ. Це необхідно відобразити в податковій декларації. Оскільки певна операція оподатковується (за ставкою 0%), суб’єкт господарювання, який її застосовує, повинен бути зареєстрованим платником ПДВ. Ця ставка дозволяє відрахувати вхідний ПДВ. Якщо ми купуємо товари за ставкою 23% ПДВ на внутрішньому ринку, ми не визнаємо вихідний податок під час їх продажу за кордон. Це призводить до перевищення вхідного ПДВ.
Процентна ставка.
Ця ставка застосовуватиметься у двох випадках: по-перше, коли постачальник товарів/послуг користується суб'єктивним звільненням, і по-друге, коли сам Закон про ПДВ або Положення Міністра фінансів про звільнення від податку на додану вартість та умови застосування цих звільнень від 20 грудня 2013 року (Збірник законів за 2023 рік, поз. 955, зі змінами) передбачає таке звільнення (об'єктивне звільнення).
Особисте звільнення від оподаткування доступне для суб’єктів господарювання, загальна вартість продажів яких не перевищувала 200 000 злотих у попередньому податковому році. Суб’єкти господарювання, які розпочинають підприємницьку діяльність, можуть скористатися цим звільненням, якщо вони не перевищують цю суму протягом першого року, пропорційно періоду діяльності. Однак, суб’єкти господарювання, що постачають нові транспортні засоби, юридичні послуги або ювелірні послуги, виключені з цього звільнення, серед інших.
Звільнення поширюється, серед іншого, на постачання незабудованих земельних ділянок, крім земель для будівництва, азартні ігри, що підпадають під дію правил азартних ігор, та оренду земельних ділянок, призначених для сільськогосподарських цілей.
У випадку звільнення від ПДВ немає права на відрахування вхідного податку. Це означає, що суб'єкт господарювання, звільнений від ПДВ, не відраховуватиме ПДВ з рахунку-фактури, отриманого від підрядника, тоді як платник податків, який користується звільненням від ПДВ, не відраховуватиме ПДВ з покупок, здійснених для діяльності, звільненої від оподаткування, таких як обладнання для стоматологічного кабінету, придбане стоматологом.
Оцініть, наприклад,.
Позначку «наприклад», тобто не підлягає оподаткуванню, можна знайти на рахунках-фактурах, що документують поставку товарів/надання послуг, у разі:
- експорт послуг
- поставки зі складанням в країні, відмінній від Польщі
- доставка товарів, які на момент доставки знаходяться в країні, відмінній від Польщі.
Тоді транзакція не буде оподатковуватися в Польщі, а ПДВ буде сплачено в іншій країні.
Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.
Правовий статус станом на 21 жовтня 2024 року.
автор/редактор серії:
