
Co i jak można fotografować w przestrzeni publicznej?
W dzisiejszym wpisie pochylimy się nad kwestią, którą potocznie nazywamy „prawem panoramy”. Czym jest to prawo? Co nam daje, a czego zabrania? Jak uregulowane są te kwestie w różnych krajach?
W dzisiejszym wpisie pochylimy się nad kwestią, którą potocznie nazywamy „prawem panoramy”. Czym jest to prawo? Co nam daje, a czego zabrania? Jak uregulowane są te kwestie w różnych krajach?
W trakcie konferencji “Dzień z kulturą na GPW” zaprezentowano projekt pt: “Private Market”. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie chce wspierać rozwój rynku sztuki.
W tej odsłonie Technoglogy pochylimy się nad kwestią autorskich praw majątkowych do gry przez pryzmat zmagań e-sportowych, tj. profesjonalnych rozgrywek graczy komputerowych
W Estonii weszła w życie ustawa zmieniająca estońską Ustawę o zapobieganiu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Według raportu Chainanalysis ogólnoświatowy rynek NFT osiągnął w 2021 r. wartość 41 mld dolarów. Dla porównania – wartość rynku dzieł sztuki i antyków w 2020 roku szacowana była na 50 mld dolarów.
Obecnie limity gotówkowe dotyczą transakcji tylko pomiędzy przedsiębiorcami, jednak od 1 stycznia 2023 roku zaczną również obowiązywać w płatnościach gotówkowych między konsumentami
Obecnie limity gotówkowe dotyczą transakcji tylko pomiędzy przedsiębiorcami, jednak od 1 stycznia 2023 roku zaczną również obowiązywać w płatnościach gotówkowych między konsumentami
Christine Lagarde, prezes Europejskiego Banku Centralnego, stwierdziła, że Bitcoin i inne kryptowaluty są „nic nie warte”, ponieważ, jej zdaniem, “nie ma żadnych aktywów bazowych, które działałyby jako kotwica bezpieczeństwa”
W tym tygodniu wracamy do naszego cyklu omawiającego status kryptowalut w wybranych krajach europejskich, tym razem zmiany, które zachodzą w tym obszarze w ustawodawstwie Portugalii
Wraz ze wzrostem popularności tokenów NFT istotna stała się ich kwalifikacja w świetle uregulowań prawnych, w szczególności duże znaczenie miałaby możliwość zaszeregowania ich do kategorii „walut wirtualnych”
W dzisiejszym wpisie omówimy temat, który pozornie wydaje się być prosty, ale niejednokrotnie w praktyce okazuje się, że może nastręczać wiele problemów, wątpliwości i niejasności.
Zdarza się, że postaci z gier wyglądają zadziwiająco podobnie np. do kogoś znanego. Dziś kwestia regulacji związanych z wykorzystywaniem wizerunku osoby żyjącej w grach komputerowych.