Неоподатковуваний розмір податку на спадщину та дарування залежить від ступеня спорідненості між сторонами. Ця сума становить:

  1. 9 637 злотих – якщо покупець є особою, віднесеною до I податкової групи,
  2. 7 276 злотих – якщо покупець є особою, віднесеною до II податкової групи,
  3. 4 902 злотих – якщо покупець є особою, віднесеною до III податкової групи.

Податкова група I включає: чоловіка/дружину, нащадків, висхідних родичів, пасинка, зятя, невістку, братів і сестер, вітчима, мачуху та свекрів/тещу.

Податкова група II включає: нащадків братів і сестер, братів і сестер батьків, нащадків та подружжя падчерки, подружжя братів і сестер та брати і сестри подружжя, подружжя братів і сестер подружжя, подружжя інших нащадків.

До III групи належать: інші покупці.

Також важливо згадати податкову групу «0». До неї належать подружжя, нащадки, висхідні, пасинки, брати і сестри, вітчими та мачухи. Ці особи будуть звільнені від оподаткування, якщо вони повідомлять про подарунок/спадщину керівнику податкової інспекції протягом шести місяців з дати придбання. Крім того, у випадку грошового подарунка, це має бути підтверджено підтвердженням переказу коштів на платіжний рахунок покупця поштовим переказом.

Неоподатковувана пільга для кожної податкової групи у зазначеному розмірі діє з 1 січня 2003 року. На той час вона становила приблизно 12 (група I), 9 (група II) та 6 (група III) розмірів чинної на той час мінімальної заробітної плати. Після 20 років її застосування законодавчий орган вирішив узгодити неоподатковувану пільгу з мінімальною заробітною платою. Таким чином, з 1 липня неоподатковувана пільга становитиме:

  1. 36 120 злотих – якщо покупець є особою, віднесеною до I податкової групи,
  2. 27 090 злотих – якщо покупець є особою, віднесеною до II податкової групи,
  3. 18 060 злотих – якщо покупець є особою, віднесеною до III податкової групи.

У випадку кількох пожертвувань від однієї особи, вони об’єднуються протягом п’ятирічних періодів, починаючи з 1 липня 2023 року.

Однак поправка скасувала положення, що обмежують неоподатковувану суму для пожертвувань, отриманих від кількох осіб, відому як податок на стягнення. Поправки до Закону про податок на спадщину та дарування, які містили положення про оподаткування пожертвувань, що перевищують 54 180 злотих, отриманих від кількох донорів, були підписані Президентом, але скасовані протягом періоду vacatio legis. Таким чином, вони не мають юридичної сили.

Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.

Рафал Кнап

Рафал Кнап

Юридична консультація
+48 22 856 36 60 | r.knap@kglegal.pl

    Маєте запитання? Зв'яжіться з нами – ми відповімо якомога швидше.