Проект від 10 липня 2026 року передбачає чергову поправку до Закону про умови допустимості доручення роботи іноземцям. Зміни спрямовані, з одного боку, на спрощення працевлаштування окремих груп іноземців, а з іншого – на розширення зобов’язань роботодавців щодо розкриття інформації та збільшення ризику санкцій за порушення правил.

Які найважливіші зміни для підприємців передбачає проєкт?

Можливе звільнення громадян окремих країн від обов'язку отримувати дозвіл на роботу.

Рада міністрів зможе визначити країни, громадяни яких матимуть право працювати в Польщі без дозволу на роботу. У обґрунтуванні законопроекту як приклади наведено Австралію, Канаду, Японію, Південну Корею, Нову Зеландію, Сінгапур, США, Велику Британію та Тайвань.

Звільнення залежатиме від видання відповідного нормативного акту, не обмежуватиметься лише висококваліфікованими працівниками та не звільнятиме іноземця від обов'язку мати документ, що дає йому право на легальне перебування в Польщі.

Повідомлення служби зайнятості також у разі роботи без дозволу

Роботодавець, який наймає іноземця, звільненого від обов'язку мати дозвіл на роботу, повинен повідомити відповідне районне управління зайнятості:

  1. про доручення роботи іноземцю;
  1. щодо правових підстав для звільнення від обов'язку отримання дозволу;
  2. про умови праці.

Повідомлення має бути подане в електронному вигляді протягом 7 днів з моменту початку роботи іноземцем.

Годинні обмеження для цивільно-правових договорів

У випадку цивільно-правових договорів кількість робочих годин іноземця, зазначена у дозволі, має бути:

  1. не менше 40 годин на місяць;
  2. не більше 184 годин на місяць.

Збільшення кількості робочих годин за цивільно-правовим договором, як правило, вимагатиме отримання нового дозволу або подання нової декларації.

Посилення правил відповідальності

У проекті уточнюється, що штраф за незаконне доручення роботи накладатиметься окремо для кожного іноземця:

  1. від 3000 до 50 000 злотих за незаконне доручення роботи;
  2. від 6000 до 50 000 злотих за найсерйозніші порушення, зокрема за вимагання фінансових виплат від працівника або направлення його до іншої установи поза правилами тимчасової роботи.

Якщо порушення стосується кількох іноземців, індивідуальні штрафи будуть сукупними.

Відповідальність у розмірі від 6000 до 50 000 злотих також може нести підприємець, який безпосередньо використовує працю іноземця, направленого суб'єктом, що не є агентством тимчасової роботи.

Неповідомлення воєводи про доручення іноземцю роботи на іншій посаді або іншого характеру, ніж зазначено в дозволі, також тягне за собою санкції.

Що мають робити підприємці?

Перш ніж нові правила набудуть чинності, варто перевірити чинні процедури легалізації роботи іноземців, впровадити систему контролю семиденних термінів подання інформації та перевірити процедуру електронної передачі копій контрактів.

Дата набрання чинності

Закон має набути чинності через 60 днів після його опублікування. Чинні правила застосовуватимуться до проваджень, розпочатих та не завершених до набрання чинності поправкою. Законопроект все ще перебуває на стадії законодавчого процесу, тому його остаточна сфера застосування може бути змінена.

Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.
Закон чинний станом на 30 липня 2026 року.

Автор / Редактор серії:

Александра Томчик

Александра Томчик

Юридична консультація
+48 22 856 36 60 | a.tomczyk@kglegal.pl

    Маєте запитання? Зв'яжіться з нами – ми відповімо якомога швидше.