2023 рік – це рік виборів. Політичні партії запропонували різні податкові рішення. Передвиборчі пропозиції ще не пройшли законодавчий процес. Давайте розглянемо найважливіші зміни, які були прийняті та набудуть чинності у 2024 році.

ПДВ

  1. КСеФ

Найбільшою революцією є запровадження обов'язку виставляти рахунки-фактури через Національну систему електронних рахунків-фактур. З 1 липня 2024 року підприємці будуть зобов'язані виставляти структуровані рахунки-фактури. Виставляти рахунки-фактури в паперовому або електронному вигляді в поточному форматі більше не можна буде. Це рішення дозволить податковим органам безпосередньо отримувати доступ до виданих рахунків-фактур. Підприємці ж отримуватимуть рахунки-фактури, виставлені їхніми підрядниками, у режимі реального часу. Використання нової системи буде добровільним для фермерів, які платять фіксовану ставку

KSeF вимагає від підприємців та бухгалтерів ознайомитися з новою системою та адаптувати своє бухгалтерське програмне забезпечення до нових вимог. За невиконання обов'язкового використання KSeF накладаються штрафи. Однак ці штрафи не накладатимуться до 2025 року.

  1. Транскордонні платежі

Починаючи з наступного року, на платіжні установи будуть накладені додаткові зобов'язання. Вони будуть зобов'язані реєструвати платежі одержувачам, що знаходяться в іншій країні ЄС, якщо їх кількість перевищує 25 протягом кварталу. Записи зберігатимуться протягом трьох років. Зміни спрямовані на покращення контролю над потоком грошей між країнами ЄС та підвищення безпеки фінансових операцій.

  1. Інформація про швидкість зв'язування

У 2024 році заявки на отримання обов’язкової інформації про тарифи (BRI) будуть доступні лише в електронному вигляді. Заявники повинні будуть надати номер телефону або адресу електронної пошти. Ця вимога застосовуватиметься до всіх заявників, незалежно від того, чи проживають вони в Польщі, чи за кордоном.

  1. ПДВ на продукти харчування

З 2024 року ставка ПДВ у розмірі 5% повернеться до основних харчових продуктів, включаючи хліб, молочні продукти, м'ясо, рибу, овочі, фрукти, жири та олії, перероблені овочі, фрукти, воду та деякі напої.

Податок на прибуток

  1. Скорочена амортизація

Платники податків, які є мікро-, малими або середніми підприємствами, що працюють у муніципалітетах з високим рівнем безробіття та низьким доходом на душу населення, зможуть самостійно визначати норми амортизації для основних засобів власного виробництва, таких як нежитлові будівлі (приміщення) та споруди, класифіковані в групах 1 та 2 Класифікації, вперше внесені до реєстру основних засобів платника податків, та нематеріальні активи. Норми амортизації будуть знижені до максимального терміну амортизації 10 або 5 років, залежно від рівня безробіття в даному муніципалітеті.

Індивідуальна ставка буде можлива лише для будівель та споруд, побудованих власними силами. Придбані основні засоби не оподатковуватимуться цією ставкою.

  1. Можливість відмови від податкової пільги

Платники податків зможуть відмовитися від звільнення від оподаткування певних грантів, субсидій, дотацій та інших безоплатних вигод або сум, отриманих від державних чи виконавчих органів. Необхідною умовою буде подання відповідної декларації керівнику податкової інспекції до закінчення терміну подання річної податкової декларації. Ця опція дозволить амортизувати основні засоби, придбані за рахунок коштів, щодо яких платник податків відмовився від звільнення.

  1. Без ПДВ для іпотечних облігацій та облігацій

Платник не зобов'язаний утримувати податок на відсотки або дисконт, незалежно від суми, з:

1) іпотечні облігації;

2) облігації:

а) з терміном погашення не менше одного року,

b) допущені до торгівлі на регульованому ринку або введені до альтернативної торговельної системи на території Республіки Польща або на території країни, яка є стороною угоди про уникнення подвійного оподаткування, укладеної з Республікою Польща, положення якої визначають правила оподаткування доходів від дивідендів, відсотків та роялті.

Можливість використання цієї преференції застосовуватиметься лише за умови, що емітент подасть керівнику податкової інспекції декларацію про те, що емітент виявив належну перевірку щодо інформування своїх пов’язаних осіб про умови звільнення від оподаткування доходів від відсотків або дисконту за іпотечними облігаціями та облігаціями стосовно пов’язаних осіб.

Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.

Правовий статус станом на 18 грудня 2023 року.

автор/редактор серії:
Рафал Кнап

Рафал Кнап

Юридична консультація
+48 22 856 36 60 | r.knap@kglegal.pl

    Маєте запитання? Зв'яжіться з нами – ми відповімо якомога швидше.