З моменту запровадження Польської угоди внески на охорону здоров'я, безсумнівно, стали популярною темою для обговорення як серед підприємців, так і серед політиків. Політики пропонували різні ідеї щодо зменшення навантаження на бюджети підприємств та спрощення розрахунку внесків на охорону здоров'я. Деякі ідеї були втілені в життя, інші – ні (див. « Внески на охорону здоров'я у 2025 році»).
Цього місяця Сейм ухвалив законопроект про внесення змін до страхових внесків на медичне страхування. Ось його ключові положення.
Щодо бази нарахування внеску на медичне страхування, пропозицію щодо спрощення було частково впроваджено. База, з якої розраховуватиметься внесок на медичне страхування, складатиметься з двох компонентів. Перший компонент буде фіксованою базою, яка для кожної форми оподаткування становитиме 75% від мінімальної заробітної плати. Внесок на медичне страхування з цієї бази завжди становитиме 9%. Другий компонент – це середня заробітна плата. Однак, залежно від форми оподаткування, буде враховуватися перевищення, що перевищує визначений кратний показник. Таким чином, змінна складова внеску на медичне страхування виглядає наступним чином:
- 4,9% від перевищення доходу понад 1,5 середньої зарплати – для підприємців, які оподатковуються за шкалою оподаткування та єдиним податком,
- 3,5% від перевищення доходів понад 3-кратний розмір середньої заробітної плати – для підприємців, які підлягають оподаткуванню одноразовою сумою з зареєстрованих доходів.
У випадку підприємців, які все ще оподатковуються за допомогою податкової картки, основою для внеску на медичне страхування буде лише одноразова частина.
Давайте розглянемо, як вищезазначене виглядатиме в цифрах, припускаючи, що мінімальна заробітна плата становитиме 5 070 злотих брутто, середня заробітна плата – 9 219 злотих, дохід підприємця – 30 000 злотих, а прибуток – 20 000 злотих.
Підприємець на шкалі оподаткування/фіксованому податку:
1) Одноразова виплата:
75% x 5070 x 9% = 342,22 злотих
2) Змінна частина:
20 000 – 1,5 x 9 219 = 6 171,5 злотих – база внеску
6 171,5 x 4,9% = 302,40 злотих
Всього: 644,62 злотих
За цих припущень, підприємець, який оподатковується за шкалою, сплачуватиме на 1 155,38 злотих менше, ніж зараз. Підприємець, який оподатковується за єдиною ставкою, сплачуватиме на 335,38 злотих менше, ніж зараз.
Підприємець, який оподатковується за фіксованою ставкою:
1) Частина одноразової виплати:
75% x 5 070 x 9% = 342,22 злотих
2) Змінна частина:
30 000 – 3 x 9 219 = 2 343 злотих – база внеску
2 343 x 3,5% = 82 злотих
Всього: 424,22 злотих
За таких припущень, підприємець, який оподатковується одноразово, сплачуватиме на 37,44 злотих менше, ніж зараз.
Підприємець, який оподатковується за допомогою податкової картки:
75% x 5 070 x 9% = 342,22 злотих
Перш ніж законопроект набуде чинності, його ще має схвалити Сенат і підписати Президент. Ми будемо тримати вас в курсі будь-яких змін.
Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.
Правовий статус станом на 11 квітня 2025 року.
автор/редактор серії:Будьте першими, хто отримає наші статті та юридичні сповіщення прямо у вашу поштову скриньку! Підпишіться на нашу розсилку, перейшовши за посиланням, або зв’яжіться з нами за адресою social@kglegal.pl,щоб персоналізувати свій контент.
