DAC7 – це директива ЄС від 2021 року. Вона зобов’язує власників платформ електронної комерції подавати звіти про користувачів, які здійснюють продажі через них. Це надасть податковим органам інформацію про осіб, які можуть підлягати подаванню податкової декларації.
До кого застосовується ця директива?
Зобов’язання щодо звітності застосовуватиметься до платформ, що сприяють оренді нерухомості або паркувальних місць, особистому наданню послуг, продажу товарів та оренді транспортних засобів. Звіти, що подаються Голові Національної податкової адміністрації, включатимуть користувачів таких платформ, як Vinted, OLX та Airbnb, які здійснили щонайменше 30 транзакцій на рік або чий дохід від продажів на платформі перевищив 2000 євро.
В інформації, що подається до податкових органів, платформа повинна буде надати ідентифікаційну інформацію про продавців, включаючи їхнє ім'я та прізвище, ідентифікаційний податковий номер (NIP), номер банківського рахунку та комісійні, стягнуті від імені платформи продажів. Якщо продавець є компанією з оренди нерухомості, звіт також міститиме адресу нерухомості, номер земельної ділянки та іпотечного реєстру, а також кількість днів, протягом яких нерухомість була доступна для оренди.
Щоб отримати інформацію, оператор платформи може запросити її у продавця. Якщо оператор платформи не відповідає на запит, він може призупинити платежі продавцю, доки інформація не буде надана.
Якщо оператор платформи не виконає своїх зобов'язань, на нього буде накладено штраф у розмірі до 1 000 000 злотих.
З якого часу?
Польща неодноразово відкладала імплементацію положень директиви у свою правову систему. 13 лютого було опубліковано новий проект імплементаційного акта. Він встановлює зобов'язання щодо звітності за 2024 рік. Сам закон має набути чинності 1 липня 2024 року.
Я у звіті, що далі?
Відповідність умовам для звіту DAC7 не означає, що вам доведеться сплачувати податок. Якщо ви не отримуєте жодного доходу від продажу (ціна придбання товару вища за ціну продажу), оподатковуваного доходу не буде. Продаж рухомого майна також звільняється від податку на прибуток за умови, що ви володієте товаром щонайменше шість місяців.
Однак, якщо податковий орган дійде висновку, що наші продажі мають регулярний та організований характер, він може вважати нас такими, що здійснюють підприємницьку діяльність. Це матиме значні наслідки. Дохід від продажу рухомого майна в рамках підприємницької діяльності не звільняється від оподаткування. За певних обставин також може знадобитися сплата внесків на медичне страхування. Тоді важливо буде визначити, чи потрапляє дохід від бізнесу в ліміт для незареєстрованої діяльності.
Ми будемо інформувати вас про зміни в процесі впровадження директиви DAC7.
Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.
Правовий статус станом на 20 лютого 2024 року.
автор:
