Через поширення вірусу COVID-19 20 березня 2020 року в Польщі було оголошено епідемічний стан. Внаслідок покращення епідеміологічної ситуації цей стан було скасовано 16 травня 2022 року. З цієї дати діяв стан епідемічної загрози. Він буде скасовано 1 липня 2023 року. Це означає не лише скасування обов'язку носити маску в клініках та лікарнях, але й матиме наслідки для податкового законодавства.
Звітність про податкові схеми
Під час стану епідемії та епідемічної загрози обов'язок звітувати про податкові схеми, відмінні від транскордонних (внутрішніх схем), було призупинено. Таким чином, операції за період з березня 2020 року по червень 2023 року необхідно буде переглянути, щоб визначити, чи кваліфікуються вони як податкові схеми. Кінцевий термін звітності про податкові схеми розпочнеться через 30 днів після зняття стану епідемічної загрози. Це означає, що він залишатиметься призупиненим до кінця липня.
Довідка про податкове резидентство
Сертифікати податкового резидента, термін дії яких закінчився під час стану епідемії або епідемічної загрози, а також сертифікати без терміну дії, для яких 12-місячний період з дати видачі закінчився під час стану епідемії або епідемічної загрози, залишаються дійсними ще до двох місяців після скасування цих станів. Платники податків можуть використовувати їх, якщо отримали від платника податків декларацію про те, що дані, що містяться в них, не змінилися. Термін дії цих сертифікатів закінчується наприкінці серпня. Щоб скористатися податковими пільгами, пов'язаними з утриманням податку, необхідно отримати від підрядника чинний сертифікат податкового резидента.
Трансферні ціни
У разі коригування трансфертного ціноутворення, проведеного під час епідемії або епідемічної загрози або за податковий рік, у якому такі стани діяли, суб'єкт господарювання, який здійснює коригування, звільняється від обов'язку мати заяву від пов'язаного суб'єкта господарювання щодо такого коригування.
Більше того, для застосування звільнення від обов'язку підготовки документації з місцевого трансфертного ціноутворення для операцій між пов'язаними вітчизняними суб'єктами господарювання було скасовано умову про ненанесення збитків пов'язаним суб'єктом господарювання – у разі зменшення обороту суб'єкта господарювання щонайменше на 50% порівняно з попереднім роком.
Зняття стану епідемічної загрози призведе до обов'язку мати декларацію від пов'язаної особи, а якщо пов'язана особа зазнає збитків, необхідно буде підготувати локальну документацію з трансфертного ціноутворення.
Білий список ПДВ
До закінчення стану епідемічної загрози також діє довший термін для звітування керівнику податкової інспекції про платіж, здійснений на рахунок, який не входить до так званого білого списку. Наразі цей термін становить 14 днів. Після зняття стану епідемічної загрози діятиме 7-денний термін. Недотримання терміну звітності може мати значні наслідки. У такій ситуації суб'єкт господарювання несе солідарну відповідальність усіма своїми активами разом з підрядником за заборгованість останнього з ПДВ, пропорційно пов'язану з оплаченою поставкою товарів або наданням послуг.
Податкові тлумачення
Скасування стану епідемічної загрози також матиме наслідки для державних установ. Протягом його дії встановлений законом термін видачі індивідуальних податкових рішень було подовжено до шести місяців. З 1 липня тримісячний термін буде відновлено.
Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.
