У сьогоднішній статті із серії «Вівторкові ранки для будівельної галузі» ми зосередимося на податкових питаннях, а саме на наступній версії запропонованих змін до податку на майно. Після критики початкового проекту змін до Закону про місцеві податки та збори від червня 2024 року, пов’язаних із податком на майно, Міністерство фінансів опублікувало нову версію.
Як і в оригінальному проекті (про який ви можете прочитати в «Податки на це та на се»), закон вводить визначення будівель та споруд. Це має на меті усунути проблему посилання податкового законодавства на визначення, що містяться в Законі про будівництво.
Перелік споруд буде врегульовано як у тексті закону, так і в додатку до нього. Споруда включатиме, серед іншого, фотоелектричну або вітрову електростанцію, що було суперечливим у початковому проекті. Однак було уточнено, що спорудою вважатиметься лише структурна частина такої споруди, а не вся споруда. У випадку складних або багатофункціональних споруд, таких як очисні споруди, водозабірні споруди або стадіони, окремі елементи такої складної економічної споруди, перелічені в додатку до закону, підлягатимуть оподаткуванню як споруди. До них належать футбольне поле, тунель для гравців та трибуни, які є частиною стадіону, а також піскоуловлювач, знежирювач та відстійник, які є частиною очисної споруди.
Однак, споруди, що відповідають критеріям такої класифікації, не вважатимуться будівлями, якщо вони містять або можуть зберігати сипучі матеріали, матеріали у грудкованому вигляді або матеріали у рідкому чи газоподібному стані, основним технічним параметром яких, що визначає їхню функцію, є місткість. Це рішення має на меті усунути сумніви, пов'язані з податковою класифікацією споруд, які відповідають законодавчим критеріям для будівлі та наразі класифікуються як споруди згідно із Законом про будівництво, такі як резервуари, силоси або елеватори.
У випадку автозаправної станції, для цілей податку на майно, будівля автозаправної станції буде класифікуватися як будівля, а решта елементів автозаправної станції будуть оподатковуватися як споруди, зазначені в окремих пунктах додатка, наприклад, паливні баки або покрівля.
Прислухаючись до критичних голосів, Міністерство у новому проекті чітко заявило, що такі товари не оподатковуватимуться: святилища, придорожні хрести, садові статуї та фігурки, цегляні барбекю, пісочниці, гойдалки, лазалки, сміттєві баки та укриття для дитячих колясок та велосипедів.
Однак було введено визначення «постійного з’єднання із землею». Воно буде визначатися як «з’єднання будівельної конструкції із землею, що забезпечує їй стійкість та здатність протидіяти зовнішнім факторам, що не залежать від людини, які можуть її зруйнувати, спричинити її зміщення або переміщення в інше місце». До об’єктів, постійно з’єднаних із землею, не належать будь-які об’єкти, маса або конструкція яких запобігають їх зміщенню під впливом атмосферних факторів, включаючи, наприклад, мобільні контейнери, які жодним чином не з’єднані із землею. Технічне з’єднання – це фактор, який дозволяє розпізнати споруду як з’єднану із землею; без нього споруда не вважатиметься будівлею чи спорудою.
Істотною зміною є визначення, що для того, щоб споруда була класифікована як будівля або споруда, вона має бути збудована в результаті будівельних робіт. Визначення «будівельних робіт» буде таким самим, як і в Законі про будівництво (будівництво, реконструкція та монтаж).
Законопроект також має на меті стандартизувати податковий режим власників гаражів, розташованих у житлових будинках. Раніше власники паркомісць на паркінгах, що були частиною спільної власності, мали привілеї, де метод визначення використання окремих місць базувався на принципі quad usum (поділу за принципом quad usum). Ці приміщення розглядаються як житлові одиниці, а це означає, що вони підлягають нижчій ставці оподаткування. Тим часом окремі комерційні приміщення не розглядаються як житлові одиниці (хоча право користування цими місцями часто надається як поділ за принципом quad usum) і оподатковуються за вищою ставкою оподаткування. Запропоновані зміни передбачають, що незалежно від того, чи є гаражі окремими приміщеннями чи ні, вони оподатковуватимуться за нижчою ставкою оподаткування, що застосовується до житлових частин будівлі.
Поточний проект закону було опубліковано після врахування деяких коментарів, наданих під час публічних консультацій. Його мають незабаром подати до Сейму (нижньої палати парламенту). Він набуде чинності після схвалення Сеймом і Сенатом і підписання Президентом.
Запропоновані зміни мають набути чинності 1 січня 2025 року.
Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.
Правовий статус станом на 9 вересня 2024 року.
автор: редактор серіалу:
