Починаючи з 22 листопада 2021 року, підприємства можуть подавати заявки на субсидії на придбання електромобілів. Субсидія поширюватиметься на 37 моделей електромобілів, доступних у Польщі.
Заявки на співфінансування придбання електромобіля можна подавати до кінця вересня 2025 року або до вичерпання пулу в 700 мільйонів злотих.
Нижче наведено умови використання субсидій.
1. Придбання транспортного засобу з нульовим рівнем викидів – хто:
Категорія I – фізичні особи
Категорія II – організації, що не є фізичними особами, включаючи підприємців
- Суб'єкти державного фінансового сектору у значенні Закону від 27 серпня 2009 року про державні фінанси (тобто Збірник законів за 2021 рік, ст. 305);
- Науково-дослідні інститути у значенні Закону від 30 квітня 2010 року про науково-дослідні інститути (тобто Збірник законів за 2020 рік, ст. 1383);
- Підприємці у значенні Закону від 6 березня 2018 року – Закон про підприємців (тобто Збірник законів за 2021 рік, ст. 162);
- Асоціації у значенні Закону від 7 квітня 1989 року – Закон про асоціації (тобто Збірник законів за 2020 рік, ст. 2261);
- Фонди у значенні Закону від 6 квітня 1984 року про фонди (тобто Збірник законів за 2020 рік, ст. 2167);
- Кооперативи у значенні Закону від 16 вересня 1982 року – Кооперативне право (тобто Збірник законів за 2021 рік, позиція 648);
- Індивідуальні фермери у значенні Закону від 11 квітня 2003 року про формування сільськогосподарської системи (тобто Збірник законів за 2020 рік, поз. 1655, зі змінами та доповненнями);
- Церкви та інші релігійні об'єднання та їхні юридичні особи;
- Релігійні організації, правовий статус яких регулюється законами про взаємовідносини між державою та церквами, та інші релігійні об'єднання, що діють у рамках цих церков та об'єднань.
2. Про які категорії транспортних засобів з нульовим рівнем викидів йдеться:
Категорії M1, N1 та L1e-L7e
3. Кінцевий термін та форма подання заявок:
Програма буде реалізована у 2021-2026 роках, зокрема:
- термін дії договору до 31 грудня 2025 року.
- період витрачання коштів до 30 червня 2026 року.
Заявки на фінансування у формі грантів слід подавати з 22 листопада 2021 року до 30 вересня 2025 року (але не пізніше, ніж до вичерпання виділених коштів).
/ Якщо виділені кошти будуть вичерпані до закінчення терміну подання заявок, інформація про неможливість подання заявок буде розміщена на вебсайті NFOŚiGW. /
4. Вартість фінансування:
КАТЕГОРІЯ М1
- субсидія не більше 18 750 злотих
АБО
субсидія не більше 27 000 злотих у разі декларування середньорічного пробігу понад 15 000 км - Вартість придбання (ціна транспортного засобу) транспортного засобу з нульовим рівнем викидів не може перевищувати 225 000 злотих
КАТЕГОРІЯ N1
- субсидія до 20% від допустимих витрат, але не більше 50 000 злотих
АБО - субсидія до 30% від допустимих витрат, але не більше 70 000 злотих у разі декларування середньорічного пробігу, що перевищує 20 000 км
КАТЕГОРІЯ L1e – L7e
субсидія до 30% від допустимих витрат, але не більше 4000 злотих
/Якщо заявник подає заявку на фінансування для більш ніж одного транспортного засобу, придбання або лізинг кожного транспортного засобу розглядається як окреме підприємство./
5. Чиста чи брутто сума – як розрахувати?
Вищезазначені суми є нетто-цінами для організацій, які можуть відраховувати 100% ПДВ. Тому, якщо автомобіль використовується для приватних або бізнес-цілей, де можна відраховувати 50% ПДВ, вказані ціни включають податок, що підлягає відрахуванню. Для організацій, які не мають права розраховувати податок на додану вартість, вказані ціни будуть брутто-цінами.
6. Умови фінансування:
- фінансування не надаватиметься проектам, витрати на які були співфінансовані з державних внутрішніх або іноземних фондів, зокрема з бюджету Європейського Союзу;
- придбаний/орендований транспортний засіб з нульовим рівнем викидів має бути новим;
- придбаний/орендований транспортний засіб з нульовим рівнем викидів повинен бути маркований протягом терміну його служби;
- термін довговічності становить 2 роки з дати завершення проекту (придбання транспортного засобу), а у випадку лізингу це слід розуміти як дату передачі нового транспортного засобу бенефіціару (Користувачу) у користування або користування та отримання вигод на основі протоколу передачі транспортного засобу;
- транспортний засіб з нульовим рівнем викидів, що є предметом субсидії, буде зареєстрований на території Республіки Польща протягом щонайменше 2 років з дати завершення проекту;
- реєстрація транспортного засобу з нульовим рівнем викидів має бути здійснена на ім'я власника транспортного засобу, який є бенефіціаром фінансування за цією програмою (у разі лізингу транспортний засіб може бути зареєстрований на ім'я бенефіціара або лізингової компанії, з якою у нього є лізинговий договір);
- Транспортний засіб з нульовим рівнем викидів, на який поширюється субсидія, повинен бути застрахований від пошкоджень, знищення та втрат внаслідок зіткнень, аварій, пошкоджень третіми особами та крадіжки, включаючи страхування цивільної відповідальності перед третіми особами та комплексне страхування (автокаско), принаймні протягом терміну служби;
- у разі порушення зобов'язань, зазначених у пунктах 5-7, субсидія разом із належними відсотками повертається відповідно до умов, зазначених у угоді про субсидію; угода може визначати, зокрема, пропорційність повернення та випадки неповернення коштів;
- виплата субсидії може бути обумовлена встановленням забезпечення повернення коштів;
- співфінансування може бути надано для проекту, реалізація якого була завершена до дати подання заявки, з урахуванням пункту 13);
- субсидія буде виплачена лише у формі повернення коштів після придбання транспортного засобу або у формі додаткової оплати до встановлених у договорах лізингу внесків (початковий внесок та плата за передачу) після підписання протоколу передачі транспортного засобу;
- якщо субсидія стосується транспортного засобу з нульовим рівнем викидів категорії M2 або M3 та становить державну допомогу, до неї застосовуються положення Розпорядження Міністра навколишнього середовища від 21 грудня 2015 року про детальні умови надання горизонтальної державної допомоги на цілі охорони навколишнього середовища (Збірник законів, поз. 2250) щодо допомоги на інвестиції, що сприяють зменшенню викидів забруднюючих речовин, у ситуації, коли стандарти ЄС щодо охорони навколишнього середовища не встановлені,
- Проект, що передбачає купівлю/оренду транспортного засобу категорії M2 або M3, не може бути розпочато до дати подання заявки на фінансування. Початком проекту вважається укладення договору купівлі/оренди транспортного засобу;
- якщо заявник є фізичною особою, яка не здійснює підприємницької діяльності, він або вона може отримати одну субсидію, що покриває один транспортний засіб з нульовим рівнем викидів;
- фінансування для покриття початкового внеску та комісії за передачу, зазначених у договорі лізингу транспортного засобу з нульовим рівнем викидів, може бути надано, якщо предмет лізингу раніше не субсидувався за відповідною програмою;
7. Перелік документів, необхідних для оцінки заявки на фінансування:
• Документи, що підтверджують правовий статус Заявника (залежно від організаційно-правової форми підприємницької діяльності), наприклад:
– виписка з реєстру підприємницької діяльності (у випадку фізичної особи, яка здійснює підприємницьку діяльність),
– чинний договір, статут, установчі документи,
– інші документи, що підтверджують правовий статус Заявника,
відповідно до Карти заявників, яка є додатком до «Переліку необхідних документів...».
• Довіреність/уповноваження на підписання заявки на фінансування (якщо заявку не підписано органом, призначеним для представництва заявника).
• Набір необхідних декларацій від Заявника, який є частиною форми заявки на фінансування, поданої через Генератор заявок на фінансування (GWD):
– Декларація про те, що інформація, що міститься в заявці на фінансування, є точною та законною.
– Декларація про те, що протягом останніх 3 років до дати подання заявки Національний фонд охорони навколишнього середовища та водних ресурсів не розривав та не припиняв жодної угоди про фінансування із заявником – за винятком розірвання за взаємною згодою – з причин, що стосуються заявника.
– Декларація про відсутність заборгованості за публічно-правовими зобов’язаннями перед Національним фондом охорони навколишнього середовища та водних ресурсів або перед іншими органами чи установами. – Декларація про
відсутність заборгованості за цивільно-правовими зобов’язаннями перед Національним фондом охорони навколишнього середовища та водних ресурсів.
– Декларація про те, що проект не фінансується з інших державних внутрішніх або іноземних фондів, зокрема з бюджету Європейського Союзу, для будь-якого транспортного засобу, на який буде надано фінансування за поданою заявкою.
– Декларація про те, що транспортний(і) засіб(и), на який(і) запитується збільшення фінансування, матимуть середньорічний пробіг, що відповідає умовам Пріоритетної програми «Mój elektrik» (якщо застосовується).
– Декларація, в якій Заявник зобов’язується не продавати транспортний засіб, що підлягає фінансуванню, протягом щонайменше 2 років з дати завершення проєкту.
– Декларація про те, що протягом періоду дії проєкту кожен транспортний засіб, що підлягає фінансуванню:
1) зареєстрований на території Республіки Польща;
2) мав дійсне страхування цивільної відповідальності перед третіми особами та каско;
3) їздив по дорогах загального користування та мав поточний, позитивний технічний огляд;
4) позначений наклейкою, що інформує про субсидію – відповідно до зразка, встановленого Національним фондом охорони навколишнього середовища та водного господарства.
– Декларація про забезпечення внесення показників одометра до Центрального реєстру транспортних засобів та водіїв станом на останній день терміну служби придбаного транспортного засобу.
– Декларація про ознайомлення з умовами пріоритетної програми «Мій електрик», чинними на дату подання заяви.
– Декларація про право на сплату ПДВ відповідно до фактичних обставин:
a) Декларація про те, що ПДВ не є допустимими витратами, і заявник має законне право відрахувати всю суму (100%) вхідного податку від вихідного податку відповідно до положень Закону про податок на товари та послуги.
b) Заява про те, що Заявник:
- не є платником ПДВ,
- ПДВ є допустимими витратами, і заявник не має законного права відраховувати всю суму (100%) вхідного податку з будь-якої частини вихідного податку відповідно до положень Закону про податок на товари та послуги.
c) Заява про те, що Заявник:
- є платником ПДВ,
- ПДВ є допустимими витратами, і заявник не має законного права відраховувати всю суму (100%) вхідного податку з будь-якої частини вихідного податку відповідно до положень Закону про податок на товари та послуги.
(у цьому випадку слід надати індивідуальне тлумачення, зазначене у Законі від 29 серпня 1997 року – Податковому постанові, яке підтверджує неможливість відрахування ПДВ у зв’язку з реалізацією Проекту; Індивідуальні тлумачення не подаються: юридичними особами та організаційними одиницями, що діють відповідно до положень Закону від 17 травня 1989 року про відносини між державою та Католицькою Церквою в Республіці Польща (наприклад, Збірник законів від 2019 року, позиція 1347, зі змінами), актами, що стосуються інших церков, що діють на території Республіки Польща, та Законом від 17 травня 1989 року про гарантії свободи совісті та віросповідання (наприклад, Збірник законів від 2017 року, позиція 1153), а також асоціаціями та фондами, заснованими цими особами).
г) Заява про те, що Заявник:
- є платником ПДВ,
- ПДВ є допустимими витратами у розмірі 50% вхідного податку від вихідного податку, відповідно до положень Закону про податок на товари та послуги.
Декларація про реалізацію проєкту відповідно до положень Закону від 11 вересня 2019 року – Закон про державні закупівлі (Збірник законів від 2019 року, поз. 2019, зі змінами), що далі – «Закон про державні закупівлі», у випадку, якщо він укладає контракти, зазначені у ст. 2 цього Закону, та є замовником, зазначеним у ст. 4, 5 або 6 Закону про державні закупівлі (якщо застосовується).
• Фінансові документи заявника за останні три роки, що передують року подання заявки на співфінансування, та за завершений звітний період поточного року (залежно від організаційно-правової форми бізнесу), наприклад:
– фінансова звітність (рахунок прибутків і збитків, баланс та звіт про рух грошових коштів),
– статистичний звіт за шаблоном F-01 (або іншим),
– річна податкова декларація заявника,
– поточний багаторічний фінансовий прогноз (БФП) разом з висновком Регіональної аудиторської палати (РПА),
– інші фінансові документи, за необхідності, згідно з Картою заявників, яка є додатком до «Переліку необхідних документів...»
Це сповіщення надано лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.
