Різдво – це час, коли більшість поляків дарують подарунки своїм близьким. Вибір подарунка часто буває складним – ми всі хочемо, щоб наші близькі були повністю задоволені. Багато хто з нас обирає дорогі подарунки, забуваючи, що з юридичної точки зору різдвяний подарунок – це не що інше, як простий внесок, з якого потрібно сплатити податок. Хоча це питання зазвичай не стосується подарунків для близьких, ситуація інша, коли одержувачем є свекруха, двоюрідний брат або сестра чи друг.

Правила щодо звільнених від оподаткування пожертвувань з кожним роком стають суворішими, а податкові органи дедалі пильніше стежать за дотриманням вимог. Щоб уникнути юридичних проблем, варто ознайомитися з правовими нормами щодо пожертвувань, перш ніж робити подарунок своїм близьким, як обговорюється нижче.

Податкове законодавство поділяє одержувачів подарунків на три податкові групи. До групи I належать подружжя, висхідні та нащадки, тобто діти, батьки, бабусі й дідусі, прадідусі й прадідусі, а також брати і сестри (включаючи зведених братів і сестер), зведені родичі, тобто пасинок, вітчим та мачуха, а також тесть/теща, зяті та невістки.

Друга група складається з наших тіток і дядьків, подружжя наших нащадків, братів і сестер та падчерок, а також нащадків двох останніх та родини нашої другої половинки – її братів і сестер та їхніх подружжя.

До третьої групи належать усі інші покупці, тобто не лише кожен незнайомець, а й навіть родичі з інших статей, навіть двоюрідні брати і сестри – навіть двоюрідні брати і сестри першого ступеня споріднення, тобто двоюрідні брати і сестри.

Неоподатковуваний розмір пільги на різдвяні подарунки цього року становитиме: Група I – 10 434 злотих, Група II – 7 878 ​​злотих, Група III – 5 308 злотих. Ці порогові значення розраховуються для пожертв від кожного донора окремо, а в сумі становитимуть максимальну суму 20 868 злотих для пожертв від кількох донорів. Якщо ця сума перевищена, одержувач повинен повідомити про перевищення у формі SD-Z2.

Схема оподаткування така: до 11 128 злотих понад неоподатковувану суму – 3, 7 та 12%, від 11 128 злотих до 22 256 злотих – 5, 9 та 16%, а понад цю суму – 7, 12 та 20% для кожної з окремих груп.

Зважаючи на те, що під час Різдва ми думаємо насамперед про найближчу родину, а вже потім про друзів, є значна перевага – у багатьох випадках нам взагалі не доведеться сплачувати податок на пожертви, оскільки правила також передбачають групу 0. До цієї групи належать усі члени групи 1, крім свекра, невістки та зятя. Однак, щоб уникнути оподаткування, про подарунок необхідно повідомити до Податкової служби протягом шести місяців з моменту отримання. Крім того, необхідно додати підтвердження покупки, що особливо важливо для грошових пожертв.

У минулому адміністративні суди постановляли, що переказ коштів, здійснений батьком на рахунок продавця нерухомості з метою придбання квартири в подарунок дитині, відповідає умові звільнення від податку на дарування за групою 0. Однак, поточна позиція Міністерства фінансів полягає в тому, що гроші мають бути перераховані на банківський рахунок дитини, а в іншому випадку дитина повинна сплатити податок на дарування.

Тому, якщо наш подарунок не є символічним сюрпризом, а чимось, що може вимагати посередницьких транзакцій, наприклад, квартирою чи автомобілем, варто зробити грошовий внесок якомога раніше в процесі оплати. Не варто намагатися уникати звітування про подарунок, адже якщо ім'я одержувача буде розкрито під час перевірки, «штрафна» ставка податку становитиме 20%.

Як бачимо, у більшості випадків нам не потрібно турбуватися про податок на різдвяні подарунки. Однак, якщо у нас є надзвичайно щедрі родичі, варто врахувати правила, що застосовуються до нас як до одержувачів. На щастя, нам не потрібно турбуватися про це під час Різдва, і ми можемо відкласти візит до податкової інспекції принаймні до перших кількох місяців наступного року.

Це сповіщення надано лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.


|

    Маєте запитання? Зв'яжіться з нами – ми відповімо якомога швидше.