Міністерство фінансів вже давно бомбардує нас новими зобов'язаннями та процедурами. Ми вже впровадили, серед іншого, JPK_VAT, реєстр довіреностей та систему планування зустрічей в офісі. Незабаром ми впровадимо електронне виставлення рахунків. Ми також з нетерпінням чекаємо на JPK-файли для податку на прибуток
Дивіться: KSeF і що далі?
Як виявляється, деякі підприємства зможуть легко відкласти це зобов'язання. Просто змініть метод розрахунку ПДВ з щомісячного на щоквартальний.
Платники податків, які щомісяця сплачують ПДВ, будуть зобов'язані вести свої книги обліку доходів та витрат в електронному вигляді, починаючи з 2026 року. Це пов'язано з тим, що вони повинні будуть подавати файли JPK_PKPIR та JPK_ST за попередній рік у 2027 році. Однак платники податків, які щоквартально сплачують ПДВ, повинні будуть подавати файли JPK через рік, тобто вони не будуть зобов'язані подавати файли JPK до 2028 року. На той час податкові органи матимуть повний доступ до наших бізнес-розрахунків.
Отже, що потрібно зробити, щоб перейти на щоквартальні періоди?
Відповідно до статті 99, розділу 3 Закону про ПДВ, достатньо повідомити керівника податкової служби. Однак, вкрай важливо зробити це своєчасно. Повідомлення має бути подано до 25-го числа другого місяця кварталу, за який буде подано першу квартальну податкову декларацію. Таким чином, для подання квартальних декларацій у 2026 році форму VAT-R необхідно подати до 25 лютого.
В інтернеті була невірна інформація про те, що кінцевий термін – 25 листопада 2025 року, але Міністерство фінансів це спростувало.
Однак не кожен зможе змінити свій спосіб розрахунку. Для малих платників податків доступні квартальні періоди.
Однак, щоб дещо ускладнити ситуацію, малі платники податків повинні подавати щомісячні декларації за перші 12 місяців своєї діяльності, якщо вони не обрали метод касового обліку. Зміна не може бути внесена суб'єктами господарювання, які
- поширюється розділений платіж , вартістю понад 50 000 злотих на місяць
- у поточному кварталі вони сплатили податок на імпорт товарів
- У поточному кварталі вони не дозволяли платежі в будь-якій формі, окрім готівки.
Однак, існує виняток з пункту 1 для підприємців, які постачають моторне паливо на автозаправних станціях або станціях зрідженого газу до стандартних резервуарів транспортних засобів, а постачання газу трубопроводом відбувається через їхні власні транспортні або розподільчі мережі.
Інші платники податків повинні спочатку зіткнутися з новими викликами.
Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.
Закон чинний станом на 28 листопада 2025 року.
Автор/редактор серії:
