Наразі суд вирішує, чи було надання послуг здійснено відповідно до умов цивільно-правових договорів, включаючи договір B2B, чи воно відповідало критеріям для визначення того, що робота виконувалася за трудовим договором. Однак останнім часом багато говорять про те, що ці повноваження також будуть надані Національній інспекції праці (докладніше про це в розділі « Нові повноваження Національної інспекції праці» | Graś i Wspólnicy (kglegal.pl)). Але які податкові та страхові наслідки перекваліфікації договору B2B на трудовий договір? Це обговорюється в сьогоднішньому випуску «Податкова та трудова політика».
B2B-контракт передбачає співпрацю двох незалежних підприємців. Це означає, що кожен несе відповідальність за власні публічно-правові розрахунки. Однак у випадку трудових відносин ситуація інша. Тут роботодавець стає платником як внесків на соціальне страхування, так і податку на прибуток. У випадку трудового договору сам договір є підставою для оплати. У випадку B2B-контракту рахунок-фактура виставляється отримувачем послуги. ПДВ додається до виставленої у рахунку винагороди, якщо отримувач послуги не користується звільненням від оподаткування. В обох випадках винагорода є витратами, що відраховуються з оподаткування, для роботодавця/постачальника послуг. Крім того, у випадку B2B-контракту отримувач може відрахувати ПДВ, зазначений у отриманому рахунку-фактурі. Для постачальника послуг перевагами B2B-контракту є відсутність необхідності сплачувати податки та внески отримувача послуг на соціальне страхування. Крім того, не застосовуються норми трудового кодексу, такі як ті, що стосуються відпусток або максимальної тривалості робочого часу. Перевагою для отримувача послуг є можливість сплачувати бізнес-витрати, такі як витрати на телефон або автомобіль.
Якщо буде встановлено, що, незважаючи на укладення угоди B2B, послуги надавались на умовах, що відповідають трудовому договору, вважається, що настали наслідки трудових відносин. Це означає, що колишній постачальник послуг зобов'язаний сплатити заборгованість за внесками на соціальне страхування та авансові платежі з податку на прибуток. Крім того, він втрачає право на відрахування ПДВ з отриманих рахунків-фактур. Це вимагає внесення змін до розрахунків з ПДВ, що призведе до сплати податку плюс відсотки або зменшення перевищення. Колишній постачальник послуг також ризикує накласти додаткове податкове зобов'язання у розмірі до 30% від невідповідності.
Податкові наслідки також виникнуть для поточного отримувача послуг. Якщо його господарська діяльність буде поставлена під сумнів, визнання бізнес-витрат та відрахування ПДВ з рахунків-фактур на придбання будуть недоречними. Тому отримувач послуг також повинен внести відповідні виправлення до своїх податкових декларацій.
Ризик перекласифікації контракту стосується не лише звичайних працівників, а й членів правління, які надають послуги компанії в рамках власної господарської діяльності. У багатьох компаніях поширеною практикою є укладання угод про співпрацю з членами правління.
Щоб захистити себе у разі потенційної перевірки або судового позову щодо встановлення трудових відносин, радимо вам звернутися до нашої юридичної фірми. Ми проводимо перевірки укладених договорів та консультуємо щодо умов наданих послуг, щоб визначити, чи дійсно вони відповідають трудовим відносинам.
Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.
Правовий статус станом на 25 серпня 2024 року.
автор/редактор серії:
