Тема витрат, що відраховуються з оподатковуваного доходу, часто турбує наших клієнтів. Тому ми прагнемо надати вам переконливі податкові тлумачення та судові рішення з цієї теми.

Дивись:

Перекласифікація контракту B2B у трудовий договір та витрати компанії

Вивчення іноземних мов у бізнесі коштує

Корпоративне харчування та податки

Здорове харчування знижує податки

Сьогодні ми також хотіли б звернути увагу на менш очевидну витрату. Велосипед, про який ми говоримо, можна використовувати для туризму, відпочинку та як інструмент для спалювання зайвих калорій, але його також можна використовувати для бізнесу (і ми говоримо не лише про веломагазини та ремонтні майстерні).

Велосипед екологічно чистий, дешевший в обслуговуванні, ніж автомобіль, і не застрягає в заторах. Заявниця використала ці аргументи у своїй заяві на податкове рішення, в якій запитувала, чи буде велосипед, який використовується переважно для поїздок на роботу, до державних установ та для зустрічей з підрядниками, вважатися витратами, що відраховуються з оподатковуваного доходу. Вона також запитала, чи можна, якщо велосипед придбано за понад 10 000 злотих, внести його до реєстру основних засобів та амортизувати. Цікаво, що в заяві чітко зазначалося, що велосипед використовуватиметься переважно для підприємницької діяльності, але також може використовуватися для особистих потреб.

У своєму тлумаченні від 7 жовтня 2022 року, 0114-KDIP3-1.4011.779.2022.2.AC, Директор Національної податкової інформаційної служби зазначив, що велосипед може бути витратою, що відраховується з оподатковуваного доходу, і якщо його початкова вартість перевищує 10 000 злотих, його можна амортизувати. У своєму обґрунтуванні Директор зазначив, що якщо основним призначенням та способом використання велосипеда є використання в бізнесі та він відповідає критеріям, переліченим у статті 22a, пункті 1 Закону про податок на доходи фізичних осіб, і його вартість перевищує 10 000 злотих, заявник повинен буде включити велосипед до реєстру основних засобів та нематеріальних активів як основний засіб. Витрати на придбання велосипеда не можуть бути безпосередньо включені до витрат на отримання доходу від підприємницької діяльності. Повні амортизаційні списання від початкової вартості велосипеда можуть бути включені до витрат, що відраховуються з оподатковуваного доходу.

Якщо вартість придбаного велосипеда нижча за 10 000 злотих, то вартість цього велосипеда може бути включена до одноразових витрат на отримання доходу від підприємницької діяльності.

Орган влади також зазначив, що будь-яке використання велосипеда для інших (особистих) цілей може бути лише випадковим.

Наведене вище тлумачення вказує на те, що альтернативні засоби пересування автомобілем також можуть становити бізнес-витратами. У випадку з велосипедом вся ціна покупки становитиме податково-відраховані витрати (як одноразові витрати, так і амортизація). Для цілей оподаткування немає потреби враховувати ціну велосипеда, пільгу на пробіг або спосіб оплати пального.

Тож, можливо, варто подумати про перехід з автомобіля не лише заради здоров'я, а й заради фінансів.

Ця стаття призначена лише для ознайомлення та не є юридичною консультацією.

Правовий статус станом на 13 жовтня 2024 року.

автор/редактор серії:
Рафал Кнап

Рафал Кнап

Юридична консультація
+48 22 856 36 60 | r.knap@kglegal.pl

    Маєте запитання? Зв'яжіться з нами – ми відповімо якомога швидше.